Sobre o Projeto
 
A Fonos é uma clínica de fonoaudiologia formada por 3 sócios, cada qual com um foco diferente, e juntos atentem mais de 14 subáreas.
Alguns atributos que a Fonos assume e deveriam estar exposto na identidade visual são: Segurança, acolhimento, tranquilidade, refinamento, modernidade e limpeza.
Fono é a maneira informal com que as pessoas se referem ao prossional de fonoaudiologia. Fono também é a formação de palavras que
exprime a ideia de som. Do grego “phoné” signica “som” e “voz”, logo, FONOS signicaria “muitos sons” ou “muitas vozes”.
A partir desse conceito fui em busca da representação visual do som que serviria de inspiração para a identidade visual e me deparei com as ondas sonoras. Delas foi retirada a letra “n”, parte central da palavra “FONOS”, e construído todo o conceito visual da marca.
 
About the project
 
Fonos is a speech therapy clinic formed by 3 partners, each with a different focus, and together they cover more than 14 sub-areas. Some attributes that Fonos assumes and should be displayed in its visual identity are: Security, welcoming, tranquility, refinement, modernity and cleanliness. Fono is the informal way in which people refer to the speech therapy professional in portuguese. Fono is also the formation of words that expresses the idea of sound. From the Greek “phoné” means “sound” and “voice”, therefore, FONOS would mean “many sounds” or “many voices”.
From this concept, I looked for a visual representation of sound that would serve as inspiration for the visual identity and I came across sound waves. The letter “n”, the central part of the word “FONOS”, was removed from them and the entire visual concept of the brand was created.